Pasangan Utama Mencapai Daerah Breakout

  • 6 Mar 2018

EMAS

Segitiga menurun pada carta Emas memberi petunjuk bahawa momentum jangka pendek mungkin menurun. Pada masa ini pasangan sedang menguji garis trend atas dan menghampiri puncak segitiga. Penembusan ke arah bawah biasanya mengikut pasangan yang terus menurun. Pada masa yang sama, MACD baru saja memecahkan garis sifar mengesahkan sentimen menurun.

 

AUD/JPY

Pasangan AUD / JPY telah memulakan pembalikan selepas menjual besar dan telah kembali untuk menutup di atas band Bollinger yang lebih rendah. Pada masa yang sama RSI telah berpindah dari bawah garisan sokongan 30, berbelok ke atas. Kedua-dua tanda ini menunjukkan pembalikan sedang dijalankan. Penutupan lilin di atas tahap sokongan 30 akan mengesahkan pembalikan. Pembalikan momentum pada MACD juga sedang berlangsung.
Impak: Gabenor RBA Lowe akan bercakap hari ini pada 23:35 GMT + 2 dan kenyataan akan memberi kesan kepada pasangan AUD.

 

USD/JPY

Pasangan USD / JPY telah memasuki aliran menurun yang berbeza dan diberi syarat dasar semasa, mungkin akan kekal seperti itu dalam jangka terdekat. Pasangan itu bagaimanapun, telah memulakan pemulihan separa yang telah dilakukan pada beberapa kali sebelumnya. RSI telah melantun 30 zon terlebih jual dan MACD telah memulakan pembalikan momentum. Pasangan ini cenderung hanya akan mencapai arah aliran yang mewakili kawasan rintangan yang kuat, tetapi dalam masa yang sama, momentum adalah menaik.

EUR/CHF

Pasangan EUR / CHF telah memecahkan EMA 20-tahun ke atas dengan lilin kenaikan harga yang kuat yang menunjukkan peningkatan dalam membeli tekanan. MACD telah memulakan pembalikan momentum dan RSI mempunyai trajektori yang jelas.

Sign up to get started

Open Demo Account
Open Live Account
Promotions